John Ruskin
Engelsk granskare
Levde från: 1819 - 1900
Kategori: Media Land: Storbritannien
Född: 8 februari 1819 Död: 20 januari 1900
Böcker från John Ruskin
- Lectures on Art1
- Modern Painters1
- Modern Painters, Vol IV1
- Modern painters, Vol V1
- Notes on the General Principles of Employment for the Destitute and Criminal Classes1
- Sesame and Lilies1
- The Correspondence of John Ruskin and Charles Eliot Norton1
- The seven lamps of architecture2
- The Stones of Venice2
- The Two Paths1
- Time and tide1
- Unto this Last1
Citat 1 tills 15 av 15.
-
Allt har sin kostnad, och en av våra bästa dygder är en rättvis önskan att betala den.
Original:Everything costs its own cost, and one of our best virtues is a just desire to pay it.
― John Ruskin -
Arbete kan kortfattat delas in i positivt och negativt arbete: positivt, det som ger liv; negativt, det som ger död.
Original:Labour may be shortly divided into positive and negative labour: positive, that which produces life; negative, that which produces death.
Unto this Last (1860) IV, Ad Valorem― John Ruskin -
Arbete utan glädje är ovärdigt. Arbete utan sorg är ovärdigt. Sorg utan arbete är ovärdigt. Glädje utan arbete är ovärdigt.
Original:Labour without joy is base. Labour without sorrow is base. Sorrow without labour is base. Joy without labour is base.
Time and tide (1867) Letter V, §21― John Ruskin -
Berg är början och slutet på alla naturliga landskap.
Original:Mountains are the beginning and the end of all natural scenery.
Modern Painters (1856) Vol IV, Part V, ch. XX, §1― John Ruskin -
Den högsta belöningen för en människas slit är inte vad hon får för det, utan vad hon blir genom det.
Original:The highest reward for a person's toil is not what they get for it, but what they become by it.
tilskrevet― John Ruskin -
Den som har sanningen i sitt hjärta behöver aldrig frukta att hans tunga inte kan övertala.
Original:He who has truth at his heart need never fear the want of persuasion on his tongue.
The Stones of Venice (1853) I. The Foundations, §xcix― John Ruskin -
Det finns moraliska och omoraliska religioner, som skiljer sig lika mycket åt i fråga om föreskrifter som i fråga om känslor, men det finns bara en enda moral.
Original:There are moral and immoral religions, which differ as much in precept as in emotion; but there is only one morality.
Lectures on Art (1870) Lecture II, §37― John Ruskin -
Fin konst är det där människans hand, huvud och hjärta går samman.
Original:Fine art is that in which the hand, the head, and the heart of man go together.
The Two Paths (1859) II, The Unity of Art, sect. 54― John Ruskin -
I allmänhet ligger stolthet till grund för alla stora misstag.
Original:In general pride is at the bottom of all great mistakes.
Modern Painters, Vol IV (1856) Part V, Chap III, Of Ternerian Light §22― John Ruskin -
Ingen person som inte är en stor skulptör eller målare kan vara arkitekt. Om han inte är målare eller skulptör kan han bara vara byggare.
Original:No person who is not a great sculptor or painter can be an architect. If he is not a painter or sculptor, he can only be a builder.
The Seven Lamps of Architecture (1849) Apenda to Lectures I and II― John Ruskin -
När vi bygger, låt oss tro att vi bygger för evigt.
Original:When we build, let us think that we build for ever.
The seven lamps of architecture (1849) VI, §10― John Ruskin -
Om en bok är värd att läsa är den värd att köpa.
Original:If a book is worth reading, it is worth buying.
Sesame and Lilies (1865) §32― John Ruskin -
Straff är det sista och minst effektiva instrumentet i lagstiftarens händer för att förebygga brott.
Original:Punishment is the last and least effective instrument in the hands of the legislator for the prevention of crime.
― John Ruskin -
Vad är poesi? Fantasins antydan om ädla grunder för ädla känslor.
Original:What is poetry? The suggestion, by the imagination, of noble grounds for the noble emotions.
Modern painters, Vol V (1860) Part VIII, ch. I, §13― John Ruskin -
Vetenskapens uppgift är att ersätta sken med fakta och intryck med demonstrationer.
Original:The work of science is to substitute facts for appearances, and demonstrations for impressions.
The Stones of Venice (1853) Vol. III― John Ruskin
Alla John Ruskin berömda citat och ordspråk som du alltid hittar på Citattorget.se